::Blog Lain-lain::

WeLComE


Friday, June 3, 2011

@@( LIGA MAFA 2011 )@@

Tempat: Stadium Kubu, Melaka
Tarikh  : 1/5/2011
Perlawanan akhir: SAMB vs ALAI FC
Keputusan: SAMB 1 - 1 ALAI FC
Penalti      :   ( 7 - 6 )

Haa... mai sini suma... dulu mase aku kecik2 dulu.. nak pi tgk bola kat stadium keramat nie cukup main susah... mana tak nye... dulu tarak transport tarak duit, nak gerak pi mana2 pon nakn kene nek bas... dulu ada la motor sebijik itu pon motor honda C50 lampu petak (da kene jual da pon)... klu nak pakai mau tak kene pelempang ngan apak aku... kiki.. tp aku bukan nak citer pasai motor tue la... motor tue nt aku citer next time k....(ada crite gak tue)...

Perlawanan yang berlangsung di stadium kubu pada hari rabu bertarikh 1/5/2011 telah menjadi sejarah baru buat SAMB/LAM/PAM ( Syarikat Air Melaka Bhd/ Lembaga Air Melaka /Perbadanan Air Melaka ) apabila group nie telah muncul juara dalam Liga Mafa. Perlawanan nie bukan nak kata apa ah... lagik syok aku tgk dari tgk Melaka sendiri main... ahahah... walaupon ada antara mereka yang berumur dah 30 ke atas tapi semangat yang diorang tunjukkan sangat memberangsangkan....memang syok gila.... penyokong lak ramai... habis satu padang meronjang dengan pekikan suara yang ntah ape-ape ntah... ahhaha...Aku pon hapa lagi... join sama ah...

Game malam tue memang aku xleh nak lupakan....fuihhhh... penat wooo tgk bola kat stadium... dengan duk jerit la hape la... kahkah.... corak permainan yang ditunjukkan oleh pasukan SAMB memang baik.... pada awalnya sebelom ramai yang injured dan keletihan... mana taknye... men sampai penalti... yang akhir-akhir tue memang sampai da takleh jalan... ada Abang sorang nie pakai no 7. .. banyak kelebihan yang die ada walaupun umur da atas jugak aku rase... passing ball, ketenangan, pace sume memang caya... baik punye... Pujian jugak untuk Goalkeeper SAMB( nama aku taktau )... persembahan die memang cukup baik... dalam banyak game aku ikut diorang men, nie baru first time die main... memang caya... wa tabik lu.... Kapten SAMB... anda memang leader yang baik dalam padang.... walaupon lu injured mse final...hihi....















Tidak ketinggalan jugak untuk team Alai FC... diorang kebanyakkannye adalah budak muda... paling muda umur 18 tahun kot... sorang tu je yang aku kenal... yang memang main baik dan sangat diperkatakan oleh penyokong ialah pemain alai no 10 ngan no 3... no 3 mak datuk punye la laju lari macam Evra (Man Utd) yang beza cuma warna kulit ja lah....yang no 10 pulak... control game dengan baik dan menjadi mastermind dalam team diorang... tapi apakan daya... diorang kuar sbb sorang injured, sorang lagi taktau sebab apa dikeluarkan...



Tapi pujian yang bayak tetap diberikan kepada SAMB dan sejuta tahniah sbb da jadi juara Liga Mafa 2011...( pasni klu ada game ajak aku datang lagi... kasi haok dalam itu padang..hahah)
Sampai sini jer aku nak cerita... lenkali aku mengarut lagik... Hemoh hemoh
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA












GAMBAR MAMAT DUA EKOR NIE SUSAH NAK DAPAT LORRRRR!!!!

No comments:

Post a Comment